НОВИНИ

Що таке концепція Нової української школи?

 

Що таке концепція Нової української школи? Для чого вона потрібна? Які основні компоненти увійдуть до «формули Нової української школи»? Де можна ознайомитися з проектом концепції та як взяти участь в обговоренні?

Концепція Нової української школи простою мовою пояснює ідеологію змін, що закладені в проекті базового закону «Про освіту», який знаходиться у Верховній Раді України та очікує на повторне перше слухання. Мета цього документу – зацікавити ідеєю реформування освіти та долучити до широкого суспільного діалогу батьків, вчителів, організації, місцеві органи влади.

Затверджена концепція Нової української школи, підтримана усіма зацікавленими сторонами, потрібна для того, щоб сформувати чітке уявлення про мету шкільної реформи, її кінцевий результат та сформувати програму дій. Так, презентована концепція містить в собі як чіткі програмні моменти (наприклад, перехід до 12-річної шкільної освіти, структурний поділ школи-12-річки на 3 рівні), так і ціннісні, філософські поняття – орієнтацію виховного процесу в школі на загальнолюдські цінності, до яких відносяться: гідність, чесність, справедливість, повага до життя, повага до себе та інших людей, повага до прав людини, свобода, демократія, культурне розмаїття, патріотизм, повага до рідної мови, турбота про довкілля, солідарність, відповідальність.

Відповідно до презентованої концепції формулу Нової української школи складатимуть 8 базових компонентів:

  • Новий зміст освіти, заснований на формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
  • Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
  • Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
  • Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
  • Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
  • Нова структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
  • Децентралізація та ефективне управління, які нададуть школі реальну автономію.
  • Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечить рівний доступ усіх дітей до якісної освіти, незалежно від їх місця проживання, матеріального стану родини тощо.

Міністерство освіти і науки наголошує на тому, що представлений документ є відкритим до обговорення – кожен може долучитися до суспільного діалогу та надіслати свої пропозиції на електронну пошту novashkola@mon.gov.ua . В темі листа варто вказати «Обговорення концепції», а в самому листі обов’язково зазначити назву розділу. Абзац і номер сторінки, щодо яких пропонуються зміни   

  

http://osvita.ua/school/52304/

 

 

 

 

Для ознайомлення вчителів та учнів. ДПА і ЗНО - 2017: що необхідно знати випускнику.

 

http://osvita.ua/school/52338/

 

 

Що таке інновації в освіті. Розповідає начальник відділу Інституту модернізації змісту освіти Наталя Гущина.

 

http://osvita.ua/school/52242/

 

 

Як відбуватиметься ДПА школярів у 2017 році.

 

Порядок державної підсумкової атестації у загальних середніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році не зміниться. Про це повідомив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко під час прес-конференції 21 вересня. «Державна підсумкова атестація відбудеться відповідно до Положення про ДПА, що затверджено наказом МОН у 2014 році. На цей час ніяких змін не передбачається», - розповів Юрій Кононенко.

Державна підсумкова атестація випускників загальних середніх навчальних закладів І ступеня (початкова школа) розпочнеться 15 травня, ІІ ступеня (основна школа) - 1 червня, а для випускників шкіл ІІІ ступеня – 23 травня. Перелік предметів, з яких буде проводиться державна підсумкова атестація для випускників шкіл І - ІІ ступенів, порівняно з минулим роком, не зміниться. Зокрема, для загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня – це українська мова, літературне читання, математика.

«Для випускників тих закладів, де навчання відбувається мовою національних меншин або вивчається одна з мов національної меншини, випускники можуть пройти державну підсумкову атестацію з мови національної меншини за рішенням педагогічної ради навчального закладу та з урахуванням побажань батьків», - додав директор департаменту МОН України.

При цьому Кононенко зауважив, що у початковій школі державна підсумкова атестація - це звичайна контрольна робота, яка проводиться для того, щоб оцінити рівень навчальних досягнень дітей.

«Діти не повинні відчувати дискомфорт та отримувати стрес від участі в державній підсумковій атестації, треба їх налаштовувати на звичайну роботу», - пояснив він.

У навчальних закладах II ступеня, як і минулого року, випускники обов’язково складатимуть ДПА з української мови та математики, а також ще з одного предмета, який буде обирати педагогічна рада школи. Це може бути один із предметів з такого переліку: зарубіжна література, іноземна мова, історія України, всесвітня історія, правознавство, географія, біологія, хімія, фізика, інформатика, мова національної меншини для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням або вивченням такої мови та інтегрований курс літератури.

Державна підсумкова атестація випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (шкіл ІІІ ступеня) розпочнеться з 23 травня і буде проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання. ДПА у формі ЗНО випускники шкіл складатимуть з трьох предметів: українська мова, математика або історія України та ще з одного предмета за власним вибором.

Окрім того, у навчальному закладі для випускників ЗНЗ з навчанням або вивченням мов національних меншин, може бути проведена державна підсумкова атестація з мови національної меншини за бажанням самого випускника.

 

Міністерством освіти і науки розроблено та винесено для громадського обговорення проект Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів .

8 вересня Колегією Міністерства освіти і науки були схвалені 25 програм для 9 класу. У МОН зазначають, що це дозволить врахувати в нових підручниках історичні події, які відбулися в країні впродовж двох останніх років.

http://osvita.ua/school/52253/

 

 

ЗНО -2017

Ще раз про ЗНО -2017      http://osvita.ua/test/52247/

 

Етика у класі: про що треба знати вчителю

 

Етика та мораль часто асоціюються з релігійним вихованням, однак школи також можуть давати учням важливі уроки осмислення етичної поведінки.

«Існує великий страх, що так чи інакше викладання етики у школі сформує в дітей якусь певну релігійну точку зору, – каже доктор філософіє зі США Брюс Вайнштейн. – І все-ж таки у школі просто неможливо не вчити етики».

Вайнштейн веде щотижневу колонку у виданні «BusinessWeek.com» і нещодавно випустив популярну книгу «Чи буде це вважатись обманом, якщо мене не впіймають?». Він стверджує, що якщо школа прийняла певний кодекс поведінки, то вона обов’язково буде навчати етики.

За словами Вайнштейна, існують п’ять основних принципів етики, які є спільними для всіх релігій:

 

  • не нашкодь;
  • зроби краще;
  • поважай інших;
  • будь справедливим;
  • будь люблячим.

Ці цінності в різних частинах світу визначаються по-різному, але при цьому всі вони є міжкультурними та очікуваними в існуючих групах людей. Тому, як стверджує Вайнштейн, етичні цінності повинні виходити за межі стін храмів і викладатись у школах, а також повноправно існувати в сім’ях.

Доктор Ларрі Хінмен, професор філософії і директор Інституту цінностей при університеті Сан-Дієго (США), пояснює, що у світському контексті поняття етики має відношення до всього, що мають люди з позиції людства.

«Питання, з якими ми зараз маємо справу, не полягають у тому, наскільки добре нам жити в нашій групі, а в тому, як наша група може добре жити та взаємодіяти з іншими групами в усьому світі, – каже Хінмен. – Ми повинні приділити багато часу тому, щоб уважно слухати, що кажуть інші люди про свої цінності, а не тільки робити свої припущення про них. Чим більше ми у змозі побачити точок дотику, тим більше шансів побудувати сильне суспільство й сильний світ».

За словами Вайнштейна, сьогодні, щоби знайти для себе етичний посібник, діти звертаються до культури, але багато дорослих не подають їм належний приклад. І це стосується не тільки політиків і бізнесменів, чиї неправомірні дії іноді шкодять сучасній економіці. Діти спостерігають навіть за поведінкою відомих спортсменів. «Спортсмени накачують себе стероїдами, й діти думають про себе: якщо ці люди можуть вийти сухими з води, чому ж тоді не можна мені?», – каже він.

Вайншетйн також акцентує увагу на звіті 2008 року, що був опублікований Інститутом етики Джозефсона, в якому йшлося про те, що з більш ніж 30000 опитаних старшокласників близько 65% визнали, що колись обманювали. «Школи повинні вчити етики, – наполягає Вайнштейн, – інакше етичні стандарти будуть установлювати такі аферисти, як Бернард Медофф (якого прирекли на 150 років ув’язнення за створену ним найкрупнішу в історії фінансову піраміду)».

Хінмен також стурбований обманом і шахрайством – особливо шкодою від обману серед учнів і студентів. Він каже: «Дуже часто студенти думають, що якщо ніхто не постраждає, то в чому ж тоді шкода від обману?». Але Хінмен роз’яснює: якщо хтось обманює, він створює нерівні умови. І якби всі в певній ситуації обманули один одного, ми би повернулись до первинних параметрів, тому що ніхто не отримав би жодних переваг.

«Я відчуваю моральну відповідальність та обов’язок перед учнями, які притримуються правил, щоби переконатися, що всі знаходяться в рівних умовах, – каже Хінмен. – Ці обставини не стільки в тому, щоб розпізнати обманщиків, скільки в тому, щоби поважати людей, які грають за правилами і яким в якійсь мірі я зобов’язаний».

У стратегії, що передбачає акцент на винагороді за правильну поведінку, а не на покаранні за погану поведінку, довга історія в освітньому русі Character Education Movement (CEM), яке почалося ще близько трьох десятиліть тому. Кеті Ланг, старший науковий співробітник Дослідницького центру етики (ERC) у Вашингтоні, округ Колумбія, каже, що рух було створено з метою заохочення викладання у школах базових цінностей.

«Тоді було поставлено запитання: чи можна навчити цінностей, не викладаючи при цьому основи релігії. Це була спроба показати, наскільки важливо вчити правильних речей у класах більшості шкіл». Рух CEM розглядає різноманітні способи викладання теми цінностей, часто включаючи рольове моделювання й використовуючи різни освітні моделі. «У більшості шкіл, наприклад, є таке поняття, як «студент місяця», – каже Ланг. – Вони шукають способи виявити, визнати та заохотити учнів, які уособлюють собою ті цінності, які школа намагається просувати».

Хінмен і Вайнштейн пропонують такі поради про те, як навчати дітей і молодих людей («молодих дорослих») етичної поведінки.

Не нашкодь

Намагайтесь не ображати людей і не завдавати їм біль. Вайнштейн каже, що бувають ситуації, в яких завдавання шкоди іншій людині іноді неминуче, наприклад, при розриві стосунків або звільненні з роботи, при цьому важливо максимально мінімізувати цей біль. Необхідно сказати рівно стільки, скільки буде достатньо, щоби прояснити точку зору, й не казати нічого, що буде зайвим, що може образити людину. Хінмен, у свою чергу, нагадує нам також про те, що важливо не бути образливим у відношенні до людей, які не вписуються в «мейнстрім», студент це, який є гомосексуалістом, чи дитина з обмеженими фізичними можливостями. Тому для цих людей фактори ризику різко підсилюються, і справжньою необхідністю є прояви доброти (а не жорстокості).

Зроби краще

Вайнштейн каже, що дуже важливо допомагати людям, але при цьому чітко розуміти різницю між справжньою допомогою й завдаванням людині шкоди. Якщо ви вчитель, дайте тільки той обсяг домашнього завдання, який буде дійсно корисним. Якщо у вашому класі з’явився новий учень, прийміть його привітно, хай він відчує себе бажаним. Якщо ви бачите когось кому потрібна допомога, протягніть йому руку. Скажіть що-небудь добре. Хай дякуючи вам люди подумають про себе позитивно. Беріть участь у створенні суспільства, члени якого будуть довіряти один одному. Хінмен підкреслює, що якщо у вашому суспільстві не буде довіри, люди не стануть ризикувати й відкривати себе такими, якими вони є насправді.

Поважай інших

Вайнштейн пояснює, що ми проявляємо повагу до людини тоді, коли кажемо їй правду, коли дотримуємось своїх обіцянок й не слухаємо й, тим більше, не розповсюджуємо про неї неправдиві чутки. Якщо хтось довірить вам секрет чи таємницю, нікому її не розкривайте. Хінмен акцентує увагу на цінності вчителя, який поважає своїх учнів. Не ставтесь до дитини зверхньо чи із презирством. Не розтрощуйте її дух. Також Хінмен нагадує, що однією з основних задач школи є створення суспільства з різноманітними розкритими та заохоченими талантами. При цьому однією з основних цінностей, за словами Хінмена, є повага – повага один до одного й повага особистих рис кожного.

Будь справедливим

«Справедливість – це те, як ми караємо людей», – каже Вайнштейн. На карайте їх надто суворо, тому що ви емоційні. Переконайтеся, що ваше покарання відповідає «злочину». Також справедливість – це й те, як ми розподіляємо ресурси та увагу. Не виділяйте серед своїх учнів фаворитів. Не давайте одним більше, а іншим менше. Урешті, Вайнштейн каже, що справедливість – це ще й бажання, й готовність перетворити несправедливу ситуацію на справедливу. Якщо хтось з учителів вербально ображає учня, то етичний учитель обов’язково зверне на це увагу. Якщо учня хтось залякує, етичний учитель обов’язково втрутиться та заступиться.

Будь люблячим

«Так, це може виходити за рамки ваших функціональних обов’язків, – підкреслює Вайнштейн, – але навіть простий лист, що прийшов на електронну пошту, може продемонструвати дитині вашу турботу про неї та співчуття».

 

За матеріалами education.com

 

Гугл-сервіси для вчителів. Посібник.

https://drive.google.com/file/d/0B6y-TSh0wJSAVF84dkRWZllobkE/view?usp=sharing

 

 

Реєстрація на пробне ЗНО відбудеться в січні

Реєстрація на пробне зовнішнє незалежне оцінювання триватиме з 10 до 31 січня 2017 року. Про це повідомляє прес-служба Українського центру оцінювання якості освіти.
Як і в попередні роки, пробне ЗНО проводитиметься з метою ознайомлення всіх бажаючих із процедурою проведення зовнішнього незалежного оцінювання, структурою та змістом тестового зошита, порядком доступу до пункту тестування та робочого місця.
http://osvita.ua/test/52794/

 

Розпочалася реєстрація на ЗНО 2017.

Вона буде проходити з 06.02 по 17.03.2017 року.

Учні можуть зареєструватися максимум на 4 ЗНО.